Gucci

Talianska módna luxusná značka založená v Taliansku (1921) Gucciom Guccim, v súčasnosti vlastnená francúzskou spoločnosťou Pinault-Printemps-Redoute.


Gucci history

V roku 1921 zakladá Guccio Gucci v rodnej Florencii  továreň na produkciu kožených výrobkov a súčasne otvára malý obchod. Pri dizajne produktov sa inšpiroval prostredím šľachty a ich noblesným životným štýlom, ktorý odpozoroval v dobe, keď pracoval v londýnskom hoteli Savoy. Po niekoľkých rokoch po založení firmy, zaznamenáva úspech kolekciami  kabeliek, rukavíc, opaskov a topánok, hlavne u zámožnej medzinárodnej klientely tráviacej dovolenky v prostredí Florencie. V 40-tych rokoch, čeliac nedostatku dodávok kvalitných materiálov zo zahraničia, v  dôsledku fašistickej diktatúry, je Gucci prinútený experimentovať s inými druhmi materiálov, ako sú konope a ľan. Gucciho remeselníci dokázali pretaviť núdzu v prednosť - z tohto obdobia pochádza kabelka s bambusovou rukoväťou - Bamboo Bag. Bambus sa stáva poznávacím znamením luxusných výrobkov Gucci. Kabelky s lešteným bambusovým držadlom sú dodnes vyhľadávaným artiklom. V 50-tych rokoch otvára obchodné domy v Miláne a v New Yorku. Po smrti Guccia Gucci  v roku 1953 preberajú firmu jeho synovia. V 60-tych rokoch pokračuje expanzie spoločnosti, otvárajú sa obchody v Paríži, V Londýne, Beverly Hills. Výrobky Gucci objavujú celebrity  ako Jackie Kennedy, Grace Kelly, Peter Sellers a iní, vzniká dvojité prepletené logo “G“.  V 70- rokoch spoločnosť dobíja i ázijské trhy, otvára obchodné domy v Tokiu a v Honk Kongu, presadzuje sa talianskou kreatívnosťou a zručnosťou, využíva čoraz luxusnejšie materiály – krokodíliu kožu. V roku 1981 organizuje spoločnosť prvú módnu prehliadku, ako inak vo Florencii. V roku 1982 sa transformuje na akciovú spoločnosť, 50 percent akcií prechádza na Maurizia Gucciho, vnuka Guccia Gucciho.

 

 

Gucci Bamboo Bag

Od roku 1987 postupne skupuje akcie firmy  investičná bahrajnská spoločnosť Investcorp, ktorá  na začiatku 90-tych rokov preberá kontrolu nad Gucci. Po útlme v 80-tych rokoch a hroziacemu bankrotu, naberá značka od polovice 90-tch rokov druhý dych. Nástupom mladých dizajnérov prichádza s novými kreáciami, v ktorých snúbi tradíciu s invenčnosťou. V roku 1995 vstupuje na burzu, v roku 1999 sa transformuje na “multiznačku“ Gucci Group zahŕňajúcou produkty dizajnérov a  značiek:

Gucci
Alexander McQueen
Balenciaga
Bottega Veneta
Boucheron
Sergio Rossi
Stella McCartney
Yves Saint Laurent

 

Gucci kampan

 

Výrobcovia-značky-obuv