Internetový obchod - sportsdirect.com

Sports Direct International Plc. alebo len sportsdirect - obchodný reťazec s medzinárodnou pôsobnosťou, prevádzkujúci internetový obchod rovnakého mena. Pôsobí v segmente predaja športového tovaru - dámskeho, pánskeho i detského oblečenia, ďalej obuvi, výstroja a rôznych doplnkov. S viac ako štyristo predajňami je najväčším svojho druhu vo Veľkej Británii.

Sports Direct a slovenské internetové obchody

V slovenských internetových vodách je aktívnych priebežne 5 až 10 kópií e-shopu sportsdirect.com (obdobná situácia je aj v ČR) ponúkajúcich identický tovar. Zrkadlové weby sportsdirect-u  neustále vznikajú a zanikajú (seriózne sú v prevádzke už dlhšiu dobu). Dôvod zrodenia kópií je jednoduchý: peniaze. V  elektronických obchodoch, ktorých prevádzkovatelia nie sú zapísaný v obchodnom registri - nemajú živnosť (s.r.o.), respektíve uvádzajú falošné údaje alebo preberajú identitu iného subjektu, sa samozrejme neodporúča nakupovať.

S tovarom zakúpeným v Sports Direct  sa často môžete stretnúť na rôznych aukčných či bazárových web portáloch. V prípade, ak sa  ako zákazník rozhodnete zakúpiť tovar, ktorého výsledná cena je porovnateľná, eventuálne po zarátaní prepravných nákladov dokonca nižšia ako v Sports Direct, (hlavne pri nákupe 1-2 kusov) je zrejme výhodnejšie kúpiť konkrétny produkt aj v takýchto  internetových obchodoch alebo prípadne využiť ponuky predajcov na aukčných internetových portáloch. Okrem ceny sú pri nákupe rozhodujúce ďalšie faktory: naskladnenie tovaru, prístup k zákazníkovi, poštovné a balné, dodacia doba, záruka a referencie. (Poznámka: Ak je cena vybraného, dostupného tovaru v bežnej “kamennej“ predajni obdobná alebo dokonca nižšia, než v akomkoľvek inom e-shope, je dozaista vždy výhodnejšie realizovať osobný nákup.)

Sports Direct - nákup

Pod hlavičkou Sports Direct-u pôsobia  taktiež  špecializované  obchody ako  napríklad e-shop  fieldandtrek.com – zameraný na turistiku a kempovanie. Tovar v týchto obchodoch sa väčšinou nachádza i v ponuke hlavného portálu sportsdirect.com. Spracovanie objednávky do zahraničia realizuje dcérska spoločnosť Sports Direct-u, ale pre koncového - slovenského zákazníka  je táto skutočnosť nepodstatná.  Tovar doručuje prepravná spoločnosť DHL. Dodacia doba sa pohybuje v rozsahu 5-14 dní, najdlhší čas spravidla zaberá spracovania objednávky a jej následné odovzdanie prepravcovi. V  neposlednom rade doba dodania závisí i od vzdialenosti miesta destinácie - koncového zákazníka k regionálnemu centrálnemu  prepravnému uzlu, napr. Bratislava.
Pred istým časom (júl 2012) pribudla možnosť nastaviť jazykové rozhranie e-shopu na slovenský (český) jazyk.
Poštovné: objednávka do 50 €, poštovné je 7,99 €. Od 50 do 100 € stojí doprava 4 €. Nad 100 € zaplatíte 1€ (platí aj pre ČR). Môže byť navýšené s ohľadom na celkovú hmotnosť, veľkosť, hodnotu objednaného tovaru a počet produktov v objednávke.
Na e-mailovú adresu (zadanú pri registrácii)  je automaticky doručená správa o prijatí objednávky.
V nasledujúcich, spravidla v 1-4 dňoch je zákazníkovi odoslaný ďalší e-mail informujúci o kompletizovaní a odosielaní objednávky. V správe sa taktiež nachádza  sledovací kód prepravovaného tovaru doručovanej prepravnou spoločnosťou DHL. Objednávka môže byť rozdelená do viacerých balíkov, cena prepravy sa nezvyšuje. Ak určitý, pôvodne zakúpený produkt nie je k dispozícii (za dobu spracovania objednávky je vyskladnený), je vyradený z objednávky, o čom je zákazník informovaný prostredníctvom e-mailovej správy – Cancelation Order. Na účte nákupcu je zatiaľ blokovaná pôvodná suma (kvôli rozdielnosti internetbankingu jednotlivých bánk môže byť zákazník o tejto skutočnosti informovaný alebo aj neinformovaný rôznymi stavovými správami, napríklad “Okamžitá platba“ neznamená, že peniaze boli z účtu “strhnuté“, ale je synonymom spôsobu platby - platby kartou), až po odovzdaní objednávky prepravcovi je táto suma v priebehu niekoľkých nasledujúcich dní upravená na základe chýbajúcich položiek do konečnej sumy. Ak k procesu úpravy konečnej platby nedošlo a objednávka bola doručená, je možné podať reklamáciu objednávky zákazníckemu servisu  - "customer service".

Ak ste rozhodli pre platbu v GBP, výhodnosť ovplyvňuje kurzový rozdiel  £/€ (respektíve CZK), orientačný stav kurzu £/€ môžete zistiť tu.
Platba za tovar sa realizuje platobnými kartami (kreditné, debetné), Visa, Visa Electron, Visa Debit, Master Card, Maestro alebo platobným systémom PayPal.
Kurz pri platbe kartou: Visa. V menu My Card Is In zvoľte euro a v My Transaction Was In zadajte British Pound (GBP) + prípadný bankový poplatok. Kurz MasterCard.

Zaujímavou možnosťou nákupu sú zľavy a akcie. V Sports Direct môžu prebiehať vo forme časovo obmedzenej ponuky, ako sú týždenne “superzľavy“, víkendové či jednodňové zľavy. Ďalej rozličné výpredaje, zľavové kupóny, akcie typu “dva kusy za jednu cenu" a  podobne. Určitou daňou za “mainstreamovú “ponuku, je nie vždy aktuálna produkcia výrobcov a relatívne nižšia miera špecializácie.

Ako reklamovať

Dôvody  na reklamáciu tovaru môžu byť rôzneho charakteru, najčastejšou príčinou je dodanie nesprávnej veľkosti produktu, prípadne jeho nekorektné farebné prevedenie. Ďalšími opodstatnenými, menej častými dôvodmi sú: nekompletná objednávka, nekvalitný alebo poškodený výrobok. Tak ako ostatné internetového obchody aj e-shop Sports Direct prevádzkuje zákaznícky servis (customer service) – sekcia “Help/Faq“, kde je popísaný postup vrátenia tovaru. Ak je reklamácia oprávnená a chyba vznikla na strane dodávateľa, obchod by mal refundovať náklady spojené s vrátením tovaru - poštovné (podľa smerníc EU). Pri komunikácii použite e-mailovú adresu uvedenú v príslušnej sekcii (odporúčané) alebo reklamačný formulár. Zákaznícky servis si vyhradzuje právo na odpoveď v trvaní piatich a v prípade použitia reklamačného formulára dokonca siedmich pracovných dní. Ak  doručený tovar zákazníkovi “nesedí“ – zle odhadnutá veľkosť, náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci, v tomto prípade si je potrebné uvedomiť zmysluplnosť investovania financií do reklamačného procesu - poštovného.

Vzor reklamácie SD

Príklad: Zákazníkovi je doručený nesprávny tovar - namiesto pánskych teplákov Nike, boli doručené iné tepláky zn. Nike chlapčenskej veľkosti.

1. Môžete použiť, kontaktný (reklamačný) formulár prostredníctvom, ktorého je vyplnená sťažnosť odoslaná  na e-mailovu adresu zákazníckeho servisu.
Pozn. Návod pochádza z obdobia, keď obchod nedisponoval slovenským prípadne českým rozhraním.
V poli “Subject“ determinujeme druh sťažnosti.

Subject: I have received the wrong item(s)?
First name: Meno
Last name: Priezvisko
Email adress: e-mailova adresa odosielateľa
Order number: číslo objednávky
Enter your message: I have received incorrect item of the order 3039845531, someone of Sports Direct employees changed tags. Instead of male size, I got another Nike pants boys size (13-14y), right tags was based ona different product.
Undelivered pants: Nike Tech Pant Sn12 Black Extra Lge £25.00, Product Code: 491005/03/370

2. Reklamácia sa môže odoslať aj z e-mailu na adresu zákazníckeho servisu: (customer service) cs@sportsdirect.com, s hore uvedenými údajmi a eventuálne priloženými fotografiami nesprávneho alebo poškodeného predmetu. Na e-mailovu komunikáciu odpovedajte formou zreťazených správ.

3. Ďalšou možnosťou je použiť rovno návratový formulár "Returns Advice" priložený k faktúre, v ňom môžete požadovať refundáciu alebo výmenu tovaru. Tovar odošlete na danú adresu.
Editovateľný PDF formulár "Returns Advice" si môžete stiahnúť tu.

Každá z troch možností predpokladá spätné zaslanie tovaru, ku ktorému je tak či onak potrebné priložiť vyplené "Returns Advice".

Pri preklade do (z) anglického jazyka môžete využiť služby internetového prekladača http://translate.google.com/, i pri nie vždy dokonalom preklade, je formulácia dostatočne zrozumiteľná zamestnancom zákazníckeho servisu.
Za poškodený, respektíve nesprávny tovar, vám môže byť ponúknutá aj percentuálna refundácia (ak komunikácia zo servisom SD prebiehela podľa bodov 1 alebo 2), v tomto prípade si tovar ponechávate.
Ak súhlasíte s (čiastočným) finančným odškodneným, je na váš bankový (alebo PayPal) účet prevedená príslušná čiastka.

Jedným z najvážnejších dôvodov na reklamáciu je doručenie nesprávnej objednávky – obsah balíka je určený inému zákazníkovi. V tejto situácii  sa odporúča vyhotoviť príslušnú fotodokumentáciu, spísať obsah balíka a  kompletne s krátkym, ale výstižným popisom zaslať e-mailovú správu - sťažnosť na adresu zákazníckeho servisu. Tovar neodosielajte späť, v priebehu 5-7 dní by vás mala kontaktovať doručovacia spoločnosť DHL (o tejto skutočnosti budete informovaný tiež zákazníckym servisom), s ktorou si dohodnete termín vyzdvihnutia a bezplatného odoslania nesprávneho balíka späť k obchodníkovi. Od Sports Direct môžete následne požadovať refundáciu platby alebo žiadať o znovuzaslanie objednávky.

Dôležité !
Ako platobnú metódu preferujte platobný systém PayPal (ak platíte v GBP výmenný kurz je podstatne nevýhodnejší), ak reklamácia z určitých dôvodov skončila neúspešne, PayPal je zrejme poslednou inštanciou ako sa domôcť svojich práv.

Poznámka na záver: Ak chcete dostať zdarma pri každej objednávke pollitrový hrnček s logom Sports Direct, zakaždým si vytvorte nový účet (iná e-mailova adresa, adresa doručenia môže byť vždy tá istá).

Info: V záujme lepšej prehľadnosti bola diskusia k článku zablokovaná, v debate o Sports Direct-e môžete pokračovať vo fóre, v ktorom nájdete prípadne aj aktuálny zľavový kód.

Komentáre

Su tu dobre ceny a oblecenie

A kde je istota ,že značkový tovar(Adidas,Nike...) je originál? Ja som tiež chcela nakúpiť nejaké veci do svojho maloobchodu,ale mám strach z toho ,že SOI zistí nejaké falzifikáty... Vy čo kupujete väčšie množstvá,predávate to len cez e-shop,alebo aj v kamenných predajňách?

Dá sa povedať, že nič nie je 100%-né, ale komu už veriť, ak nie obchodu, ktorý patrí medzi najväčších predajcov športového značkového oblečenia v EU? Okrem iného tovar zo Sports Direct už prešiel colným konaním (ktorého úlohou okrem iného, by malo byť i odhalenie falzifikátov) – bol dovezený na územie EU.
Zrejme v  každom mestečku na Slovensku jestvuje minimálne jeden obchod, ktorý predáva tovar zo Sports Direct (i keď ho obchodník môže mať “zmiešaný“ s falzifikátmi).

Ďakujem za názor.Asi skúsim aj ja objednať tovar od tohto predajcu,ale pre istotu si zistím na SOI,či je to OK. Robia kontroly,takže ma snáď vopred upozornia ak sa stretli s falzifikátmi od Sports Direct. Veľmi by som uvítala príspevok priamo od človeka,ktorý predáva takýto tovar vo svojom obchode a mal už kontrolu zo SOI.

Písala som e-mail priamo do SportsDirect. Pýtala som sa, či sú schopní zaslať mi spolu s faktúrou doklad,či potvrdenie o originalite značkového tovaru zakúpeného v ich internetovom obchode. Vysvetlila som,že chcem nakupovať textil i obuv do svojej kamennej predajne a takéto potvrdenie by som potrebovala v prípade kontroly zo slovenskej obchodnej inšpekcie. Volala som totiž v tejto veci do SOI a poradili mi,aby som si od predajcu takéto potvrdenie vyžiadala a v prípade ,že by s tovarom nebolo niečo v poriadku ,môžem sa tým vyviniť.No z SD mi odpísali,že takéto potvrdenie nemôžu poslať.Takže pochybujem o tom ,že značkové veci sú originál,inak by s potvrdením problem nemali.

Ale no, spochybňovať to, že najväčší anglický reťazec (cca 500 predajní v GB) nepredáva originálny tovar, nie je zrejme celkom na mieste (to, že občas pošlú nejaký “použitý“, nekvalitný alebo nesprávny tovar, je druhá vec).
SD vybaví denne tisíce objednávok (z celého sveta), vôbec ich nezaujíma nejaký človiečik (ja, či vy) a vôbec nemajú dôvod zasielať niekomu nejaké potvrdenie.
To by sme v mohli tejto súvislosti pochybovať aj o ďalších UK reťazcoch - JJB Sports, Foot Locker, Intersport, JD Sports, alebo napríklad o českom Sportisime, slovenskom EXIsporte a vlastne o hocijakom obchodníkovi.
Okrem iného Sports Direct vlastní značky Lonsdale, Karrimor, či  Golddigga, jeho akcie sú kótované na londýnskej burze, má sieť predajní v Írsku, Holandsku, Belgicku, Slovinsku, v Portugalsku a celkovo zamestnáva približne 11 000 tisíc ľudí.
Tie stovky slovenských a českých predajcov (vrátene tých internetových) predávajúcich tovar zo Sports Direct, sa nejakou originalitou tovaru vôbec nezaoberajú.
... i keď osobne by som asi za originalitu všetkého tovaru zo Sports Direct ruku do ohňa nedal. Hmm ... teda určite nie.smiley

Vie mi niekto poradiť???Nakupila som na Sportdirect.com,platba však z môjho účtu odchádza okamžite a mne až po troch dňoch napísali mail,že 5 položiek nemajú.Akým spôsobom mi budú vrátené peniaze?Treba žiadať moju banku alebo priamo Sport direct?

Viď odpoveď nižšie.

POZOR TOTO NIE JE PRAVDA!!!:Ak určitý zakúpený produkt nie je k dispozícii (nie je na sklade), je vyradený z objednávky, o čom je zákazník informovaný prostredníctvom e-mailovej správy, z bankového účtu je stiahnutá iba príslušná suma.PENIAZE VAM STIAHNU HNED A ZA NEDODANY TOVAR UZ NEVRATIA !!!

Peniaze na účte nie sú nikdy hneď stiahnuté, ale blokované (maximálne 14 dní). Predajca by mal až po odoslaný balíka stiahnuť-upraviť čiastku podľa jeho obsahu (max do 7 dní od odoslania), ak k tomu nedošlo a platili ste viac, treba podať reklamáciu na "customer service"! V priebehu niekoľkých dní rozšírim článok o "ako reklamovať objednávku v SD".

Vôbec nie je pravda, že by nevrátili peniaze pokiaľ tovar, ktorý ste si objednali nemajú na sklade. Už vyše dvoch rokov pravidelne nakupujem na tejto stránke a doteraz som s nimi nemala žiadny problém. Peniaze si zablokujú na účte (keď niekomu príde sms o platbe tak to neznamená, že ste to zaplatili, len Vy tie peniaze na účte nevidíte lebo sú blokované a banka Vám k nim nedá prístup - treba sa o tom informovať v banke ak niekto nevie ako to funguje) a potom Vám pošlú mail s kompletizovanou objednávkou kde je rozpísané čo všetko Vám zasielajú a čo poprípade nemali na sklade. Keď tam už je link na DHL, tak si môžete sledovať balík a tak isto už v tom čase máte z danej zablokovanej sumy zaplatenú platbu. Nikdy sa mi nestalo, že keď zablokovali povedzme 700 eur a ja som platila 600 eur tak, že by som si na účte nenašla po odoslaní balíka zvyšných 100 eur.

Dobrý deň Petra. Chcem sa vás opýtať, či objednávate aj pre iných, a ak áno tak ako často?

áno stalo sa a nielen nám aj známej,ktorá objednávala tovar medzi prvými..vo vačšom množstve,to isté sused,tomu dokonca poslali aj nekvalitný tovar a to opakovane ,poslali aj inu veľkosť obuvi ,namiesto papučiek pre dievčatko,prišli pre chlapca atd
nie je to vždy na 100% a treba kontrolovať svoje peniažky

Ja objednávam odtiaľ často, dokonca som už robila objednávku na 119 vecí za skoro 1300 €, prišlo úplne všetko, dokonca mi poslali 1 tričko navyše, aj sa mi stalo, že čo som objednala, nemali. Na objednávke to bolo, vzápätí mi prišiel e-mail že tričko nie je a že ho nebudem platiť. Peniaze, ktoré sa zablokujú pri platbe sa iba zablokujú, ale oni si požiadavku na platbu do banky poslali až po doručení balíka a platila som iba to čo mi prišlo. Známej sa stalo, že jej nedodali nejaké veci, ale prišli jej na druhý deň a dopravu už neplatilo. Ešte som sa nestretla (a dúfam že ani nestretnem) s tým, že by niečo neprišlo alebo prišlo poškodené.

Zuzka,ako vidím vy máte skúsenosti so Sports Direct preto vás prosím o odpoveď,či sa dá tovar objednávať tak,že budem počas týždňa každy deň vkladať do košíka x kusov tovaru,ale odoslať by som to všetko chcela v jednom balíku na konci týždňa?

jasné že sa to dá. A je to tak aj dobre robiť. Tovar as na SD mení niekedy aj trikrát za deň, takže nie je rozumné pozerať si tovar iba tesne pred objednaním. Keď sa mi zachce napr. cez obedňajšiu prestávku v práci kuknúť "čo nového na SD", tak si kuknem a hodím do košíka. Potom keď už mám veľa vecí, tak to objednám. Ale pozor, netreba dlho čakať, je možné, že už tovar nebude na sklade. Budete o tom informovaná červenou poznámkou pri tovare v košíku. Ja to robím tak, že od pondelka do nedele nahadzujem a v nedeľu večer objednám (rodine aj známym dopredu poviem, že robím objednávku v nedeľu, potom si poštovné rozpočítame).

viete mi prosím dat mailovú adresu na customer service?treba písat v angličtine?ako to myslíteto blokovanie peňazí?Mne príslušná suma odíde hneď z účtu ako okamžitá platba.
Ďakujem za odpoveď

cs@sportsdirect.com, samozrejme komunikácia prebieha v anglickom jazyku, odpovedia do piatich pracovných dní (ak vôbec).

Ja som si objednal veci z tej stránky a prišiel mi roztrhaný balík kde chýbali veci. Neriadim objednávať. niekedy to príde OK niekedy nie. A peniaze vám už nikto nevráti.

Stane sa, ale v tomto prípade evidentne pochybil doručovateľ - DHL, nie obchod. Zaujímalo by ma ako ste to riešil. Ďakujem za odpoveď.

Ja mám tiež negatínu skúsenosť, balík mi prišiel, bol roztrhnutý a 2 veci flísová bunda a termotričko chýbalo, ale boli naúčtované všetky veci,balík bol vykradnutý a ako tak čítam diskusie veľa ľudí má negatívnu skúsenosť.

Ked dam platbu cez urcitu kartu tak to strhne z uctu tej karty?

Áno.

Mal by som záujem objednať si nejaké veci z tejto stranky. Hladám niekoho ku ktorému by som sa mohol pridať, aby vyšlo lacnejšie poštovné. Ja som z tej stranky nikdy ešte neobjednával, tak hladam niekoho kto už ano!

ko využiť voucher z katalógu ?

Ak máte na mysli kódy z posledného katalógu, tie platia až od budúceho roka, napr. januárová jednorazová zľava 10% ( v max. výške 50 GBP) pri nákupe obuvi, kód: JAN12, zadáva sa do políčka "Vouchers".
http://topobuv.sk/kody-zliav

Vďaka, manželke to vraj raz nešlo, preto sme mysleli, že je ich treba nejakým spôsobom vopred aktivovať. Vyskúšam ešte raz, keď to bude aktuálne.

po napísaní vouchera do kolonky nesmiete zabudnúť stlačiť tlačidlo APPLY.

Nevie niekto, aký je poplatok banke, ked budem platiť kartou??? idem nakupovať cez directsports.com. dakujem

Záleží od konkrétnej banky, môže to byť aj 0%.

Stránky