Reebok odškodňuje majiteľov EasyTone

Americká  “Federálna obchodná komisia - FTC“ – národná agentúra pre ochranu spotrebiteľa, obvinila spoločnosť Reebok z uvádzania nepravdivých informácií o modeloch športovej obuvi EasyTone a RunTone. Za nepodložené tvrdenia o  posilňovaní a formovaní určitých svalových partií tela (zadok, zadný stehenný sval a lýtko), prostredníctvom uvedenej obuvi, odškodní spoločnosť Reebok zákazníkov v celkovej sume 25 miliónov dolárov (vrátane všetkých modelov topánok a oblečenia “Tone“).  Formulár so  žiadosťou o refundáciu. Týmto krokom sa Reebok chce vyhnúť prípadnej hromadnej žalobe. Na pozore by sa mali mať taktiež spoločnosti, ktoré sa nechali  inšpirovať “Tone“ výrobkami Reebok-u.

Aj keď má systém “Moving Air“  (vypuklé vzduchové podrážkové vankúše spôsobujú pri chôdzi miernu nestabilitu, ktorú sa svaly nôh snažia eliminovať) možný určitý prínos pri formovaní dolnej časti teľa (pri chôdzi), najväčšou mierou sa požadované efekty dosiahnu iba aktívnym prístupom – desiatkami až stovkami hodín behu (športovania), so zodpovedajúcim prísunom kalórií a to i bez rôznych “pomocných“ technológií.

Prístup spoločnosti Reeboku nie je v tomto prípade ojedinelý. S klamlivou alebo zavádzajúcou reklamou sa bežne stretávame napríklad vo forme zázračných “formovačov“ brušného svalstva, “kozmickými “ popruhmi liečiacimi chrbticu a privolávajúcim stav nirvány, magnetickými pásmi odstraňujúce bolesti kĺbov, ktoré v konečnom dôsledku poskytnú svojim majiteľom “iba blahodarný"  placebo efekt.

 

Od roku 2009 boli elektronické média zaplavované podobnými reklamnými spotmi, v hlavných úlohách s  mladými vyšportovanými fitneskami, modelkami, herečkami či speváčkami.