Instagram    Facebook    YouTube

Dolce & Gabbana

Dolce & Gabbana taliansky módny dom s luxusným tovarom.
Spoločnosť bola založená talianskymi dizajnérmi Domenicom Dolcem a Stefanom Gabbanom v Miláne v roku 1985. Výtvory z dielne D&B prezentujú kultúru a  tradície talianskej stredomorskej oblasti. Tvorcovia sa zväčša nechávajú inšpirovať prostredím slnečnej Sicílie či klasickými snímkami talianskej kinematografie 60-tych rokov, v ktorých hlavné ženské postavy stvárňovala herečka Sophia Loren. 
Dolce & Gabbana je častokrát označovaná prívlastkom “značka celebrít“. Odevy spoločnosti obliekajú hollywoodske filmové hviezdy ako Isabella Rossellini, Demi Moore, Nicole Kidman, Monica Bellucci, Angelina Jolie a mnohé ďalšie. Ale i osobnosti súčasnej či minulej pop-rockovej scény Madonna, Kylie Minogue, Whitney Houston. Tvárou značky je napríklad aj futbalista  Lionel Messi. Výtvory z dielne Dolce & Gabbana zahŕňajú široký sortiment šatstva, od produkcie spodnej bielizne až po výrobu vrchného ošatenie, známa je pánskymi “gangsterskými“ prúžkovanými oblekmi a extravagantnými tlačenými či vyšívanými vzormi na kabátoch.
Kostýmy Dolce & Gabbana  výdatne využívajú  “večnú“, neutrálnu čiernu farbu, ku ktorej protipólom je produkcia odevov v snehobielom prevedení.

Výrobky z dielne  Dolce & Gabbana sú rozdelené do troch produkčných línií - subznačiek:

Dolce & Gabbana –  klasické dámske a pánske kabáty, obleky, kostýmy a iné.
D&G – modernejší, voľnejší “urban“ štýl, určený mladším vekovým kategóriám (džínsy, tričká ...).
D&G –Junior – oblečenie pre deti.

Dve hlavné línie Dolce & Gabbana a D&G boli v roku 2012 zlúčené do Dolce & Gabbana.

Dolce a Gabbana sú partnermi v práci   približne do roku 2005 aj v spoločnom živote. V roku 1982 zakladajú odevné konzultačno-návrhárske štúdio
1985 – vybraným mladým  a talentovaným dizajnérov je umožnené predviesť vlastné výtvory na každoročnej milánskej módnej prehliadke v kategórii “ Mladé talenty“, D&G zaznamenávajú úspech a nasledujúci rok predstavujú na vlastnej módnej prehliadke prvú dámsku kolekciu (prêt-à-porter).
V roku 1989 rozširujú produkciu o plavky a dámsku spodnú bielizeň.
1990 - je predstavená  prvá pánska kolekcia (prêt-à-porter). V nastávajúcej dekáde (90-te roky) rozširujú výrobu o šatky, kravaty, obuv a pánsku spodnú bielizeň. Tovar je vyrábaný v licencii inými spoločnosťami
1993 - značka Dolce & Gabbana  sa stala celosvetovo známou vytvorením kolekcií odevov pre celosvetové turné popovej ikony Madonny (World  Tour  1993). V polovici 90-tych rokov sa spoločnosť sústreďuje na získavanie vlastných výrobných kapacít. Koncom roka 2000 zakladá divíziu koženého a obuvníckeho tovaru, vo Florencii otvára vlastné vývojové stredisko. V tom istom roku predstavuje kolekciu hodiniek- D&G TIME. V roku 2001 prichádza na rad produkcia detského oblečenia. V nadchádzajúcom miléniu rozširuje a otvára nové obchodné centrá – New York, Las Vegas, Honk Kong, Tokio.
Spoločnosť je v súčasnosti (2010-2011) vyšetrovaná z daňových únikov. Aby sa vyhla plateniu daní založila v Luxemburgu fiktívne dcérske spoločnosti, nedoplatky z rokov 2004-2006 sú odhadované na 250 miliónov eur.
2010 – Pod značkou Dolce a Gabbana predstavuje americká speváčka Madonna slnečné okuliare (spolupodieľa sa na dizajne), najlacnejší model vyjde na 180€.