Ako prichádzajú na svet lodičky Dior Dioressence

Dior Dioressence ikonické lodičky na ihlovom podpätku (stiletto) sú súčasnou interpretáciou klasického dizajnu uvedeného pred takmer šesťdesiatimi rokmi počas sezóny jar/leto 1959.

V tom čase boli vysoké podpätky lodičiek vyrobené z dreva, ktoré je v úzkej podobe krehké a nijako zvlášť príjemné pre chôdzu. Ženy chodili tuhšie a s menej pružným krokom. Dom Dior sa rozhodol nahradiť drevo kovovou stonkou, čo možno považovať  za vydarený a odvážny návrh, vrátane zakrivenia päty, ktoré bol oveľa štíhlejšie ako čokoľvek dovtedy uvedené. Dior týmto spôsobom dodal lodičkám úplne nový rozmer.
Dioressence prichádzajú v rôznych materiálov - zhotovené z mäkkej jahňacej kože a hovädzej lakovanej kože vo veľkom výbere farieb - vojenská zelená, žltá, červená, bronzová, biela, šedá, azúrovo a námornícka modrá, vrátane dvoch farieb nezameniteľne spojenými s módnym domom Dior -  čiernou, podľa Christian Dior najelegantnejšou farbou, a svetlo ružové, ktorú zakladateľ módneho impéria považoval za "farbu šťastia a ženskosti".

 

 

Dior Dioressence  Dior Dioressence

Produkcia Dioressence prebieha iba niekoľko kilometrov od Benátok, ktorého historické jadro sa nachádza v plytkej lagúne severnej časti Jadranského mora. Pokým jediný pár Dior lodičiek po prvý krát „uvidí“ denné svetlo, vyžaduje si viac než stovku výrobných krokov.
Všetko začína v dizajnérskom štúdiu. Lodičky sa rodia spod pera v prvých náčrtoch, do ktorých je celková línia vložená na papier, neskôr v pracovnom výkrese je každý detail bližšie špecifikovaný, a to ešte predtým než sú vybrané vhodné farebné odtiene. Skice a počítačové vizualizácie sú východiskovými bodmi pre ďalšie kroky potrebné pre výrobu. Dizajnový tím v úzkej spolupráci s technikmi a technológmi vytvorí obuv s čistými a výraznými linkami.
Kvalita topánky začína voľbou kože, remeselník zo skladu vyberie vhodný materiál. Pracovník za ktorým stoja roky skúseností, očami a hmatom zisťuje kvalitu a vyznačuje nedokonalosti.
Prvým krokom je vystrihnutie časti zvršku topánky v koži. Prevedenie musí byť presné, rezacie čepele čisté. Ďalším krokom montáže je biele podkladové plátno umiestnené na koži podporujúce výsledné krivky. Takmer dvanásť dielov je zostavených ručne, vrátane štrukturálnych výstuh, ich úlohou je zväčšiť vnútorný objem. Zvršok je potom umiestnený na formu - presne tvarované kopyto Dioressence a pod tlakom a za tepla sformovaný. Zručný remeselník citlivo formuje kožu a reguluje teplotu pokiaľ nie je dosiahnutý dokonalý estetický tvar. Spodná časť je po celom povrchu natretá lepidlom a prekrytá koženou podrážkou, prebytočné časti sú odrezané a do hladka zbrúsené. Následne je desaťcentimetrový alebo v nízkej variante sedemcentimetrový podpätok upevnený kovovým kolíkom a dodatočne zafixovaný niekoľkými ďalšími klincami. Týmto spôsobom je zabezpečená stabilita.

 
 

 

 

Vysoko architektonická päta, vykrojenie priehlavku, ostrá a predĺžená špica a samozrejme kovový podpätok sa dajú označiť za seizmický moment v histórii dámskej spoločenskej obuvi, ktorý je často napodobňovaný.
" Ženy nosením lodičiek s vysokými podpätkami získavajú tanečnú chôdzu, ktorá ešte viac zvýrazní šaty," napísal Christian Dior vo svojich pamätiach.
Kožený materiál obuvi zvýrazňuje jej jemnosť, podpätok je navrhnutý  tak, aby zvýraznil krivku nohy, vykrojenie oblúka odhaľuje priehlavok a predĺžená ostrá špička dodáva lodičkám podmanivú eleganciu.
Dior