Lululemon athletica dobýja svet športovej obuvi
Lululemon athletica je kanadská maloobchodná sieť športového oblečenia so sídlom vo Vancouveri, založená v roku 1998 ako predajca oblečenia pre jogu, neskôr rozšírila ponuku o ďalšieho druhy športového oblečenia, doplnkov a produktov osobnej starostlivosti. Spoločnosť má po celom svete cez 400 kamenných obchodov.
V roku 2014 Lululemon otvoril prvý obchod v Európe, v Covent Garden v Londýne.
Po rokoch predaja legín, mikín a športových podprseniek, lululemon oznámila pre rok 2022 uvedenie prvej bežeckej obuvi.
Ostatné značky vyrábajúce atletickú obuv, prezentované v seriály článkov sú buď menšie, prípadne viac špecializované. Zatiaľ čo spoločnosť začala vo Vancouveri ako miestny obchodník na západnom pobreží Severnej Ameriky, v súčasnosti má takmer päťsto obchodov na štyroch kontinentoch, v roku 2021 dosiahla čistý zisk 970 miliónov USD. Pre porovnanie, v danom roku atletickému gigantu Nike zostalo na účtoch 2,5 miliardy USD.
Keďže lululemon súťaží s Nike a Adidas o podiel na trhu v kategóriách cvičebného oblečenia a športovej aktivity, športová obuv bola ďalším záujmovým cieľom.
Keď človek pomyslí na tenisky, okamžite mu preblesknú hlavou značky Nike, Puma či Adidas – dlhoroční giganti v oblasti športovej obuvi. To ale nebráni spoločnosti lululemon pokúsiť sa získať časť trhu vďaka novej línii topánok. Môže lululemonova línia športových topánok predstavovať skutočnú hrozbu pre Nike a Adidas?
Očakáva sa, že svetový trh s atletickou obuvou vzrastie zo 70 miliárd USD v roku 2020 na 105 miliárd dolárov v roku 2025. To by znamenalo, že ak sa podarí skrotiť nadmernú infláciu, ktorá je na vzostupe od roku 2021, na trhu vznikne priestor pre väčšiu rozmanitosť, keďže sa predpokladá, že spotrebiteľ skúša nové rady a mierne sa odkláňa väčších mien.
Dámske topánky, známe ako Blissfeel, sa od marca 2022 predávajú v obchodoch v Severnej Amerike, Číne a Spojenom kráľovstve za 148 dolárov.
Zatiaľ čo lululemon v minulosti experimentoval s niekoľkými limitovanými kolekciami topánok, Blissfeel je prvou bežeckou obuvou, ktorá sa predáva ako súčasť stálej ponuky značky.
Ďalšie štýly tenisiek – tréningových topánok uvedených pod názvami Chargefeel, Strongfeel a Restfeel budú predstavené v najbližších mesiacoch, pričom spojenie s pánskou obuvou príde na trh v roku 2023.