Instagram    Facebook    YouTube

Ako sa darilo Adidasu a Nike v roku 2021

Témy: 

Adidas a Nike sú najväčší predajcovia vo vysoko konkurenčnom odvetví športového oblečenia. Spoločnosti vyrábajú a predávajú oblečenie určené pre športovcov a ľudí s aktívnym životným štýlom, vrátane bežeckých topánok, šortiek, tričiek, teplákových súprav a ďalších.

Globálny trh so športovým oblečením vygeneroval v roku 2020 príjmy vo výške 188 miliárd USD, čo je o 4,0 % viac v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Pandémia COVID-19 v roku 2020 zabrzdila predaje mnohých spoločností zaoberajúcich sa obúvaním a oblečením, i keď športové oblečenie je odvetvím odolnejším na výkyvy, než ostatný odevný priemysel.
Predpokladá sa, že celkové príjmy na globálnom trhu so športovým oblečením v roku 2021 vzrástli o 2 % na približne 192 miliárd USD.
Adidas začal rok 2021 s nárastom tržieb v prvom štvrťroku o 27 % napriek pokračujúcim problémom v dodávateľskom reťazci. V silnom raste pokračoval aj v druhom štvrťroku. Výsledky podnietili Adidas, aby zvýšil svoj celoročný výhľad na rok 2021. Rast tržieb sa v treťom štvrťroku spomalil na 3 %.
Geopolitické napätie poškodilo predaje spoločnosti v Číne, kde poklesol o 15 %. Adidas a ďalšie západné spoločnosti verejne vyjadrili obavy z obvinení z nútenej práce v čínskom regióne Sin-ťiang, čo podnietilo čínskych spotrebiteľov k bojkotu produktov Adidas. Počas posledného štvrťroka Adidas oznámil plány predať Reebok skupine Authentic Brands Group za 2,5 miliardy USD.

Pandémia prinútila spoločnosť Nike, rovnako ako Adidas, urýchliť orientáciu na kanály elektronického obchodu. V druhom štvrťroku fiškálneho roka 2021, ktoré sa skončilo 30. novembra 2020, vzrástol digitálny predaj Nike o 84 % zatiaľ čo tržby celej spoločnosti vzrástli len o 9 %. Nike už pred pandémiou investovala do online obchodov s priamym prístupom k spotrebiteľom. Výsledkom bolo, že spoločnosť bola v silnejšej pozícii ako mnohí konkurenti.
Opatrenia súvisiace s pandémiou naďalej ovplyvňovali výsledky spoločnosti Nike v treťom fiškálnom štvrťroku, ktorý sa skončil 28. februára 2021. Výnosy vzrástli o 3 %. Preťaženie prístavov v USA a pokračujúce zatváranie obchodov v Európe brzdili predaje Nike. Digitálne predaje však naďalej poskytovali silný rast, a to o 59 %. Spoločnosť vykázala najvyššie štvrťročné výnosy v histórii, za štvrtý štvrťrok vzrástli o 96 % na 12,3 miliardy USD, keď sa vývoj odrazil od negatívneho vplyvu pandémie. Napriek oživeniu v štvrtom štvrťroku výsledky spoločnosti Nike v prvom fiškálnom štvrťroku 2022 naďalej ovplyvňovali globálne narušenia dodávateľského reťazca.

Adidas a Nike zaznamenali v roku 2021 oživenie obchodných operácií od šoku súvisiaceho s pandémiou z roku 2020, a obe zvýšili tržby v elektronickom obchode.

Zdroj: www.investopedia.com