Najdrahší sandálový luxus letnej sezóny 2020
Predaje luxusného módneho tovaru zaznamenávajú v roku 2020 strmý pád. Ovplyvní ekonomická a spoločenská globálna kríza spôsobená ochorením COVID−19 ceny určitých exkluzívnych produktov?
Odpoveď bude pre mnohých už dopredu známa: takmer vôbec nie. V tejto súvislosti sa zameriame na aktuálne najdrahšie dámske sandále najväčších a najznámejších luxusných značiek.Tržby luxusných módnych konglomerátov sa v porovnaní s minulým rokom (2019) prepadnú o stovky miliónov eur, u spoločnostiach s najväčším obratom môžeme dokonca hovoriť o miliardách, pričom niektoré značky sa dozaista ocitnú v mínuse.
Šetrenie ľudí (zákazníci luxusných obchodov nepostávajú len z najbohatšej klientely), zatváranie butikov a značné obmedzenie turizmu majú negatívny vplyv na hospodárske výsledky módnych domov. Zrejme jediným pozitívom koronakrízy je nárast internetového predaja, ktorý na zmazanie strát nestačí. V druhej tretine roka predaje luxusných odevov, obuvi, kabeliek či šperkov poklesli o viac ako päťdesiat percent.
Značky riešia dopady krízy rôznymi postupmi. Niektoré domy, aby znížili stratu, paradoxne zvýšili ceny, iné pristúpia alebo pristúpili na mierne zníženie ceny tovaru. Ďalším krokom je predĺženie periódy uvádzania nových kolekcií, aby tovar zostal v predaji dlhší čas, zrušenie módnych prehliadok a samozrejme, prepúšťanie zamestnancov.
Kríza, nekríza, luxusné značky sa ja napriek poklesu predaja a finančným stratám snažia udržať ceny. Zvyčajne nepredaný „spotrebný“ tovar býva zošrotovaný, prípadne sa určitá časť ocitne po sezóne v špecializovaných e-shopoch.