Saucony Kinvara 4 sa hlási o slovo

Saucony Kinvara 4 je najnovšia verzia cestných bežeckých topánok rovnomennej série Kinvara, ktorej všetci doterajší predchodcovia zaznamenali množstvo priaznivých ohlasov (predovšetkým Kinvara 1,2).

Štvrtá obmena modelovej rady sa dostavila bez výraznejších zmien, i keď drobné vylepšenia konštrukcie vrchnej časti prispievajú k tomu, že obuv  je o čosi vystuženejšia. Skelet využíva bezšvíkovú technológiu FlexFilm - poddajnú a priedušnú sieťovinou vystuženú syntetickými pásovými vrstvami. Najväčšia zmena  nastala v podobe mäkšieho medzipodrážkového odpruženia POWERGRID, ktoré je ľahšie a odolnejšie než materiál ProGrid použitý v minuloročnom modeli Kinvara 3.
Flexibilné, ľahké Kinavara 4  sú vhodné na rýchlostný tréning, krátke a dlhé behy,  ako i preteky. I keď je drop (výškový rozdiel medzi pätou a špičkou) len 4 mm, topánky si nemôžu nárokovať označenie „minimalistická obuv“.

 

 

 





 

Technické vlastnosti
Flex Film™
Je ľahký, ale odolný materiál skladajúci sa z menšieho počtu vrstiev. Tvorí  priedušnú a flexibilnú konštrukciu zvršku.
Memory Foam Heel Pods
Plochy z pamäťovej peny umiestnené  pozdĺž päty.
HydraMAX™ Collar Lining
Na dotyk príjemný obkladový textilný materiál (podšívka) odvádzajúci vlhkosť.
PowerGrid™ (v oblasti pod pätou)
Pružný materiál s integrovanou GRID technológiou vytvára systém, ktorý účinne tlmí dopady a rozdeľuje tlak, čo vedie k mimoriadne hladkému a prirodzenému behu.
High Abrasion EVA (EVA+™)
Vysoko odolná EVA pena, ktorá je ľahšou alternatívou klasického kaučuku.
XT-900™
Uhlíkový gumový podrážkový materiál poskytujúci trakciu a  oderuodolnosť.

Technické špecifikácie (PDF súbor).

Negatíva
Viacerí  zákazníci kritizujú nízku životnosť topánok, bez ohľadu na to, že sa dá pripustiť existencia modelov nevhodných na dlhotrvajúce používanie , avšak máloktorý (žiaden) výrobca na túto „vlastnosť“ produktu poukazuje.
Topánky nie sú odolné voči intenzívnej záťaži, 60-80 km behu týždenne. Na exponovaných miestach konštrukcie zvršku sa objavujú trhliny, a dochádza k defektom odpruženia, respektíve k praskaniu spoju medzipodrážka-zvršok.