Tí druhí - Joma

V tejto časti zamierime na juh Európy, do Španielskeho kráľovstva obmývaného z jednej strany Atlantickým oceánom a druhej Stredozemným morom, krajiny kde v meste Toledo sa nachádza hlavné sídlo spoločnosti  Joma Sports.

Značka Joma je známa minimálne vo futbalových kruhoch, produkcia futbalových kopačiek, predovšetkým sálových/futsalových, tvorí takmer od založenia firmy, gro výroby. I keď v súčasnosti Joma Sports nepatrí medzi najmenších výrobcov športového oblečenia, obutia a doplnkov (obratom sa dokáže vyrovnať značkám Puma či ASICS), produkcia bežeckej obuvi zaberá len minoritnú časť výrobného  programu.
História firmy sa začala písať v roku 1965 (približne v rovnakom čase vzniká spoločnosť Nike).
Do ručnej výroby športových topánok sa púšťa osem pracovníkov, v šesťdesiatom deviatom sa továrnička rozrástla na 500 metrov štvorcových s dvadsiatkou pracovníkov a firma dostala meno Joma Sport S.A. Začiatkom 80.rokov sa počet zamestnancov blíži k stovke, tí využívajú efektívnosť poloautomatických liniek.
V roku 1987 je vyvinutý nový systém odpruženia obuvi (CPC Control Press Chamber). Vďaka tejto technológii Joma vytvára novú radu futbalových topánok a značka podpisuje prvé sponzorské zmluvy s hráčmi najvyššej španielskej futbalovej ligy.  Okrem toho bola otvorená nová -tretia továreň, ktorá je v súčasnosti aj ústredím spoločnosti. S týmto novým priestorom má Joma 65 000 m2, tri automatické linky a viac ako 300 zamestnancov. V domovskej krajine sa začiatkom deväťdesiatych rokov stáva lídrom predaja futbalovej obuvi, zakladá obchodné zastúpenie v Mexiku a koncom 90.rokov aj v USA.

Od roku 2000 sa stáva sponzorom rôznych futbalových tímov, z La Ligy je to Sevilla F.C, z národných tímov oblieka Costa Ricu a Honduras. V prvej dekáde dvadsiateho prvého storočia rozširuje pôsobnosť do Veľkej Británie, Talianska , Brazílii či do Číny a naďalej dominuje španielskemu trhu.
Olympijské hry boli najdôležitejšou športovou udalosťou roku 2016. Joma si nenechala ujsť toto podujatie a stala sa jednou zo športových značiek s väčšou účasťou v Rio de Janeiro. Španielska značka sponzorovala deväť olympijských výborov, ako napríklad Španielsko, Mexiko alebo Portugalsko, a osemnásť federácií alebo športových disciplín, ako napríklad výber chorvátskej hádzanej, rugby zo Španielska, alebo futbalový tím Hondurasu. Zo všetkých športovcov, ktorí sa zúčastnili olympiády v Riu, bolo viac ako 10% oblečených v Joma.
Zo súčasného(2018-2020),  neveľkého portfólia  bežeckých topánok si predstavíme vrcholný model ,tréningovky STORM VIPER.
Storm Viper sú bežecké tréningové topánky vyrobené za použitia materiálu Rebound, Joma si ho „sama“ vyvinula.  Rebound  je medzipodrážková absorpčná, rekuperačná hmota i keď, ... v podstate sa jedná o kópiu technológie Boost od Adidas, respektíve NRGY od Pumy.
Storm Viper  sú určené priemerne ťažkým borcom s neutrálnym došľapom, prípadne miernym pronátorom.  Drop obuvi je 10 mm, hmotnosť  približne 290 gramov pri veľkosti 42 a cena 85 eur.

Storm Viper  
Storm Viper